زیر آسمان ایران

پنجره ای به سوی شگفتی های کیهان

زیر آسمان ایران

پنجره ای به سوی شگفتی های کیهان

زیر آسمان ایران

میلیون ها سال است که شب هنگام آسمان را ستارگان چشمک زن و حیرت انگیز می پوشاند و کره زمین بسان فرفرهای چرخان خورشید را دور می زند و بشر هزاران سال است که به رصد آسمان پرداخته و همچنان در تکاپوی جست و جوی عمیق تر آسمان است زیر آسمان ایران
نگاهی است به آنچه که در دنیای هیجان انگیز نجوم در حال وقوع است و پنجره ای هرچند دریچه وار به سوی شگفتی های کیهان.

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

ماهواره رصد در مدار زمین

سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۱۱ ب.ظ

ماهواره رصد اولین ماهواره ایرانی با قابلیت تصویر برداری است که به فضا پرتاپ شده است. گفته می شود که تمامی مراحل طراحی، ساخت و انجام تست های پیش از پرتاب آن توسط مهندسان و دانشمندان فضایی ایرانی انجام گرفته است. این دومین تلاش موفقیت آمیز کشور عزیزمان در پرتاب ماهواره محسوب می گردد.

 

دومین ماهواره ایران با  موشک  فضایی سفیر به فضا فرستاده شد. به گزارش خبرگزاری ها شب چهارشنبه گذشته ماهواره رصد-1 که محصول ذهن خلاق دانشجویان مالک اشتر بوده است، راهی مدار زمین شد.  این ماهواره با موشک فضایی سفیر رصد که به نظر می رسد نسخه مشابهی از سفیر امید بوده است، به فضا پرتاب گردید. طبق اطلاعات منتشر شده گویا همه مراحل موشک به درستی عمل کرده و در نهایت ماهواره طبق برنامه زمان بندی از مرحله آخر موشک جدا شده و در مداری به ارتفاع 260 کیلومتر تزریق شده است. مداری که قرار است برای حدود دو ماه میزبان ماهواره رصد-1 باشد.


 

موشک ماهواره بر رصد در پایگاه فضایی ایران 

به گزارش واحد مرکزی خبر، دانشمندان و متخصصان هوا فضای کشورمان پس از قرار دادن ماهواره ملی امید در مدار زمین موفق شدند نخستین ماهواره تصویربرداری ایران را که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تجمیع، تست و آماده سازی برای پرتاب آن در داخل کشور انجام شده است، در مدار زمین قرار دهند. بنا بر این گزارش مأموریت ماهواره رصد برقراری ارتباط با ایستگاههای زمینی، دریافت فرامین از ایستگاههای زمینی، تصویربرداری از زمین و ارسال تصاویر به همراه اطلاعات تله متری به ایستگاه‌های زمینی است.

 

  • مهدیه